I nærmiljø

Kulturfuglen

I Lyngens Børnehave er vi ganske klar over, hvordan relationer har betydning for menneskers trivsel og udvikling og dermed om et område er værd at bo i.

Vi oplever år efter år, hvordan vores børn f.eks. glæder sig ved at deltage i den lokale gymnastikforenings arbejde. Vi vil derfor også støtte op om den nystartede forening  "Kulturfuglen", der som gymnastikforeningen og andre lokale organisationer har til formål at skabe liv og fællesskab i lokalområdet.

Det er vigtigt, at vores børn oplever, at lokalsamfundet har en betydning - at det kan nytte at bruge tid og kræfter på hinanden - at man kan opleve, at man ikke er alene osv.. Lyngens Børnehave vil derfor med glæde yde sit bidrag til, at Kulturfuglen kan få sin retmæssige plads i lokalsamfundet til alles bedste.

Kulturfuglen

De lokale skoler

Vores skoledistrikt hører primært under Kirstinedalsskolen her i Køge Nord. Men qua området oplever flere og flere flytter til rykker området sig. Derfor vil der også være mulighed for at gå på Asgård Skole eller vælge den private Køge Private Real. I Lyngens tilbyder vi pt brobygning med Kirstinedalsskolen, og indgår i tæt samarbejde med dem frem mod skiftet til SFO. Dette indebærer bl.a. brobygning, hvor vi fra februar/marts ugentligt vil besøge SFO'en, så børnene har mulighed for at lære stedet og personalet lidt at kende inden den nye hverdag starter 1/4.

skole